Wednesday, August 19, 2015

SIMPANAN ATAU PELABURAN

Tengah dok update blog yang lain sorang rakan sekerja saya tanya, abg jual emas jugak ka? berapa untung bulan-bulan yang abang dapat? Dengan soalan yang dia tanya elok juga saya cerita kenapa saya memilih emas sebagai simpanan atau pelaburan. 

Seperti yang saya terangkan sebelum ini, awalnya memang saya hanya berminat hendak menyimpan sebagai simpanan selamat saya sahaja. Namun demikian saya tertarik dengan tawaran pembelian yang diasakan oleh syarikat PowerGold

Disamping saya beli emas untuk simpanan mengapa tidak saya beli dengan harga murah (ahli) dimana perbezaan harga pasaran sebanyak RM6-RM20 / gram. Selain itu pihak syarikat tersebut membeli emas dengan harga yang tertinggi dan dengan spread yang sangat rendah. Sangat menguntungkan dan bijak berbelanja.

Tuan2 boleh juga membeli emas perhiasan seperti rantai, gelang dsb, namun sekiranya tuan2 ingin menjual perbezaan harga beli yang lebih rendah dan spread yang tinggi dan amat ketara. Oleh sebab itu saya sarankan tuan-tuan beli gold bar atau dinar sebagai permulaan.

 Disini saya sediakan plan simpanan selamat dari saya.

# Kaedah 1 - Beli Gold Bar Secara 1 gram 1 bulan
Sekarang, PowerGold sedang mngadakan kempen..1 gram...1 bulan...1 keluarga.

Jom kita sahut kempen ini dan cabar diri kita untuk mendisiplinkan diri untuk menyimpan 1 gram, 1 bulan 1 keluarga. Gold bar emas 999 adalah contoh terbaik utk simpan emas.


# Kaedah 2 - Beli 1/4 dinar

Bagi yang tak cukup bajet untuk beli 1 dinar,kenapa tidak kita mula mnyimpan 1/4 dinar (Suku dinar) dahulu. BUDGET TAK lebih rm200 sebulan.
 
# Kaedah 3 - Beli Syiling Emas 1 Dinar

1 dinar tu emas berketulenan 99.9%, beratnya 4.25 gram.

Banyak jenis dinar yang ada di pasaran sekarang ni.

** Bagi orang yang mempunyai gaji tetap tidak terlalu sukar hendak mengeluarkan RM200 sebulan untuk pelaburan emas, namun sekiranya tuan2 kurang berkemampuan, boleh juga mula menyimpan RM6 sehari dan bersamaan RM180 sebulan. Jadi paling tidak tuan2 dah boleh beli gold bar 999 1gram atau 1/4 dinar. Mudah kan, sama-sama kita mula menyimpan.

JIKA SAHABAT SAYA SUDAH MULA MENYIMPAN SAYA YAKIN DAN PECAYA SAHABAT SEKALIAN AKAN RASA SAYANG DAN LEBIH MEMAHAMI KONSEP YANG SAYA TERAPKAN, INSHAALLAH

 Penulis : Dzul yaakob


CONTACT : Zul 013.4161903 / Aida 010.2653286
WEB : http://lubukemasmurah.com/aidapowergold

No comments:

Post a Comment